EQUIPMENT

SEJUK SANGAT KE TEE OFF DI AWANA GENTING HIGHLANDS GOLF NI??

Terletak di atas pergunungan setinggi 3,100 kaki di atas permukaan laut, Awana Genting Highlands Golf & Country Resort merupakan lapangan golf 18 lubang yang menawarkan pengalaman bermain golf yang unik untuk pemain golf dari semua golongan.

Ditubuhkan pada tahun 1986, lapangan golf yang baru diperbaiki ini memberikan pengalaman yang menyegarkan bagi pemain.

Dengan lapangan sepanjang 5,860 meter, ia direka khusus untuk memberi cabaran besar kepada pemain golf.

Antara lubang yang mencabar ialah Lubang 1. Cabaran lubang ini boleh membangkitkan imaginasi pemain golf kerana lubang yang paling sukar terletak di lubang yang paling awal.

Lubang ikonik lain termasuk Lubang 3 yang indah di mana pemain dapat melihat Resorts World Genting, Lubang ke-12 “dogleg” yang terkenal di mana kawasan pendaratan untuk pukulan pertama sangat sempit dan Lubang 14 di mana bola pukulan ‘tee off’ yang baik tidak dapat dilihat dari ‘tee box’.

Selain itu, lapangan ini digambarkan sebagai yang paling mencabar kerana pemain golf harus bermain dari tee tinggi yang menghadap kolam besar di lubang ke-4 dan dengan green tiga tingkat di lubang ke-18.

Lapangan ini juga ada mengujakan kerana persekitaran semula jadi yang menakjubkan yang kaya dengan variasi flora dan fauna. Selain itu, lokasi Awana juga menawarkan cuaca gunung yang nyaman dan menyegarkan jika dibandingkan dengan lapangan di dataran rendah.

Dengan pemandangan Genting Highlands yang indah dan iklim sejuk sepanjang tahun, pemain dapat menikmati pengalaman bermain yang unik dan selesa di lapangan golf Awana.

#awanagentinghighlandsgolfandcountryresort #awanagolf #tanahtinggi #gentinghighlands #kakigolf #gilagolf #golfmalaysia